KerttuAed

Kategooriad
Arhiiv
Porgand
Kirjutas kerttu, 5 February, 2013   

 1. Porgand ”Nantes 3” Daucus carota L.

http://seemnemaailm.ee/index.php?GID=11534

 

 

Keskvalmiv sort. Porgand on ammutuntud kasulik toiduaine. Teda soovitatakse reeglina väikestele lastele, kuid ka täiskasvanutel on kasulik teda oma menüüsse võtta. Porgand sisaldab eelkõige A- vitamiini eelühendit – beetakarotiini, mis sisaldades antioksüdante, parandab kopsude tööd nii suitsetajatel kui mittesuitsetajatel. Peale porgandi sisaldavad seda veel punapipar, kõrvits, mango jt punased ja kollased köögi- ja puuviljad, samuti spinat ja brokkoli. Beetakarotiini kasulikkus seisneb selles, et ta blokeerib vabad radikaalid, mis tekivad kopsudes tubaka jt faktorite mõjul, eelkõige õhus sisalduva reostuse tõttu. Kuid vaatamata kõigile oma kasulikele omadustele ei ole beetakarotiin võimeline kaitsma suitsetajaid kahjuliku harjumuse tagajärgede eest – kopsuvähi ja südame-veresoonkonna haiguste eest.

 

2. Porgand ”Rubina” Daucus carota L.
http://seemnemaailm.ee/index.php?GID=11533

 

 

Hiline saagikas sort. Hästi sobib säilitamiseks ja konserveerimiseks.

1000 seemet kaaluvad 1,0-1,2 g.
Ühes grammis on 830-1000 seemet.
Weight per 1000 seeds = 1,0-1,2 g.
Number of seeds in 1,0 g  = 830-1000.



Kommenteeri



«     »