Paastumine II katse: kahe toidukorraga päev

Kaal püsis. Kaalun jätkuvalt 49,3 kg.

Hommikul käisin jooksmas. Läbisin ühe ringi ja tõstsin 50 korda jalgu. Jalalihased valutavad eilsest trennist.

Ärkasin kell kuus hommikul ja väljas oli pime. Mõtlesin, et äkki magaks veel natuke. Terve öö nägin ma erinevaid unenägusid ja magama jääda on jälle raske. Olen unine, kuid magama ei jää. Soigungi une ja ärkveloleku vahel. Kuid ajasin ennast ikka üles ja mõtlesin, et kui ma suudan sellisel kellaajal ärkamise enda jaoks rutiiniks muuta, siis peaks ka mu uni paranema.

Hommikul oli külm ja ma mõtlesin jooksma hakates, et oleksin pidanud jope selga panema (olin kampsuniga). Kuid pärast esimest jooksmise sektorit hakkas juba soe. Alguses oli kõik nii vastumeelne. Kuid mingist hetkest hakkasin mõtlema ilusatele asjadele ja unistasin omaette ning siis ei saanud arugi, kuidas ring joostud sai.

Hommikusöök (9:00): must tee suhkruta, pool kurki, taldriku täis punapeedisalatit koos ühe teelusika täie suhkruga, koogitükk 75g.

Kell 11:30 võtsin ühe rauatableti. Plaanisin osta „Ferrum Lek“ rauatablette, aga apteegis ma neid ei silmanud. Seega ostsin „Retafer“ rauatablette. Vaatasin, et pakendiinfolehel on sarnane tekst, seda ka kõrvaltoimete osas. Need tabletid ei maksnud palju. Ostsin 2 pakki, ühes pakis on 30 tabletti ja päevas tuleb võtta üks tablett. Seega umbes kaks kuud saan neid rahulikult tarbida. Maksin kahe paki eest 6,04 eurot. Arvestasin 10 euroga, sest magneesiumitabletid maksavad umbes nii palju. Kusjuures üks pakk magneesiumitablette.

Lõunasöök (15:00): must tee suhkruta, pool kurki, peedisalat koos ühe teelusika täie suhkruga, koogel-moogel kahe munaga ja kahe supilusika täie suhkruga, neli praesaiaviilu ning üks pannkook.

Tänaseks oli planeeritud kaks söögikorda. Kuid asi läks juba alguses natuke käest ära. See teine söögikord, mil ma pidin juba oma toidukogust natu vähendama, kujunes pikemaks ja toidurohkemaks.

Täna praadisin saia, tegin pannkooke ja praadisin kartuliputru. Kõik oli nii isuäratav ja ma mõtlesin oma algavale paastule. Olin natuke näljane ja mõtlesin, et selline tunne mind järgneva nädala jooksul saadabki. Ainult, et natuke intensiivsemalt, st nälg on siis intensiivsem. Ja olles nende hõrgutiste keskel…. oligi nii, et mõtlesin, et proovin ühe ja sellele järgnes teine ning kolmas jne…

Homme on mul siis üks toidukord. Mõtlesin, et lähen välja, kodust ära, siis pole seda sööki nina all.

Ma nii väga tahaks, et seekord mul paastumine õnnestub ja ma suudan sellest ka õigesti välja tulla. See kord olen ma ikka natuke valmistunud ka. Nt ostsin rauatablette, käisin arsti juures ja ma tean, et kõik näitajad on korras. Peale selle tegin ka tabeli, kuhu ma teen linnukesi. Iga päev kolm toidukorda, mis paastuperioodil muutuvad teejoomiseks.

Lugesin rauatablettide infolehest, et “teatud toidud ja toidulisandid võivad samaaegselt võetuna takistada raua imendumist: fütaadid  (viljatooted), parkained, kanamunade fosfoproteiinid, tee, kohvi, kliid, kakao, sokolaad ja kaltsium  (piimatooted)” (RX.EE Eesti meditsiini- , narkoloogia- , farmaatsiaportaal, 06.09.2012). Enam-vähem kõik toidud võivad takistada raua imendumist. Seega ongi kõige õigem rauda võtta paastumise ajal ja siis ka juua vaid vett.
“Liha ja askorbiinhape (C-vitamiinid) soodustavad ravimist saadava raua imendumist” (RX.EE Eesti meditsiini- , narkoloogia- , farmaatsiaportaal, 06.09.2012). Kaks asja soodustavad raua imendumist, kuid liha ma nüüd väldin, sest see tõstab kehakaalu ja vitamiinipuudust mu organismis polnud ning paastumise perioodil loobun kõigest söödavast. Jääb üksnes vesi ja mõned teejoomised.

 

RX.EE Eesti meditsiini- , narkoloogia- , farmaatsiaportaal. 2012. Retafer – Pakendi Infoleht. http://rx.ee/ravimid-voi-medikamendid-r/1652-retafer.html?start=1 [06.09.2012]

Rubriigid: Minny kaaluprojekt, sildid: . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>