Terve hommik arvutamist ja tulemus…

Terve hommik arvutasin ja tegin graafikuid ning tulemuseks oli, et kehakaal sõltub väga vähe tarbitud kcal-st.

Graafik

Sain oma kaalu arvutamiseks järgmise funktsiooni:

(Y) Homne kehakaal = 0,0015 x (tänane päevane kcal hulk) + 53,061

Selle valemiga saan ma teada oma järgmise hommiku kehakaalu, kui ma tean palju ma eelmise päeva jooksul kcal tarbisin. Kuid see funktsioon seletab kaalunumbri muutusest ära vaid u 25% üle jäänud 75% kaalunumbri muutusest on seletatav muude teguritega, nt kehaline aktiivsus, stress, emotsioonid jne…

Selle valemiga ei saa ma teada, kui palju kcal peaksin ma tarbima, et saavutada kaaluks 50 kg. See tuleb kuidagi teisiti leida. Visuaalsel numbrite vaatlusel paistis mulle silma, et minu kaal alaneb (valdavalt), siis kui päevane kcal tarbimine jääb alla 1700 kcal. See on näljutamine, sest keha ei saa vajalikus koguses energiat.

Tegelikult peaks inimene päeavas tarbima 2000 kcal (naissoost inimene). Minu õigustuseks on see, et ma liigun ülivähe ja trenn on praktiliselt olematu ning istumist on palju. Seega võin vähem tarbida.

Selline veebileht: http://www.kaaluabi.ee/

Panin oma parameetrid sisse ja sain tulemuseks: Sinu praegune Kehamassiindeks (KMI) on 21.0, mis tähendab, et oled IDEAALKAALUS. Tervislik KMI on 18,5-24. Soovitame sul praegust kaalu hoida Kaaluabi.ee abil vähemalt 12 järgmise nädala jooksul. Päevane toitumise kalorinorm selleks on 1625 kalorit.

See on hästi hea kalkulaator, kohe annab teada isikliku päevase kalorite hulga.

Ma ei saa sellest aru, et näitajate järgi normaalne kaal, aga miks ma siis paks tundun? Vähe lihaseid? Tegelikult ma praegu end nii paksuna ei näe ja ei tunne, kui ühe varasema pildi peal näin, kuid minu teada peaksin ma praegu samas kaalus olema kui tolle ammuse pidi jäädvustamsiel. Praegu on teistmoodi see, et olen tunduvalt paremas füüsilises vormis kui toona.

Sellest hästi aktiivsest ajast on kusagile peki-kihi alla jäänud mõned lihased. Ja nüüd ma jõuan ka rohkem. Ma võin vabalt mitu tundi jalutada ja võin ka õlal läpakat kanda. Toona ma ei jõudnud lihtsalt poes ka käia. Väsisin juba esimese riiuli juures ära. Seega, ma vast ei näe täna selles kaalus (55-56 kg) nii paks välja kui toona.

Väike võimalus on, et toona kaalusin ma rohkem. Ma ei suutnud meenutada, kas mul toona kaalumiseks vajalik aparatuur (ehk elektrooniline kaal) oli või mitte.

Oma numbrite vaatamisest nägin ka, et vahel langes mu kaal oluliselt ka siis, kui tarbisin üle 2000 kcal. Seega kaalulangetamise juures üksnes toitumisele loota ei tasu. Minu väikse katsetuse tulemusel on toitumine vaid 1/4 kogu kaalulangetamisest.

Minu eesmärgiks ongi hoida oma päevane kalorite hulk sellel soovituslikul tasemel või natuke alla selle. Peale selle püüan hoida toitumise tervisliku. Mitmekesisust oma toitumisse toon sellega, et ühel päeval loen artiklist, kuidas kiirendada juuste kasvu, siis ostan kreekapähkleid, mustikaid, brokolit, muna, aedubasid, lõhet ja joon vett. Siis loen artiklit, mis juurviljadest saab kõige rohkem rauda, siis ostan neid. Siis loen, mis toidud aitavad kaalu langetada, siis ostan neid. Siis loen, mis toite tuleks süüa talvel, et vitamiine oleks piisavalt, lähen ja ostan neid. Nii ongi mu toitumine hästi mitmekesine. :D

Kindlad asjad mu laual on õunad ja vahel ka banaanid. Siis kui õhtul kõht tühjaks läheb, siis võtan neid. Suurt sööki ei söö. Vahel piisab siis tassist teest või veest.

 

Rubriigid: Määratlemata, Minny kaaluprojekt. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

9 kommentaari postitusele Terve hommik arvutamist ja tulemus…

  1. Roland kirjutab:

    Toitumispäevikut oled kasutanud? http://tap.nutridata.ee/

    • Avatar minny minny kirjutab:

      Ma olen endale vihikusse kirjutanud toiduained ja kalorid, mida ma päeva jooksul tarbin. Kuid nii põhalikku toidupäevikut mul pole. Ma pole üldse jälginud vitamiinidee ja süsivesikute koguseid ning neid teisi asju.
      See tundub huvitav, kuid paregu ajab asja ära ka minu vanamoodne lähenemine.
      Jätan selle koha meelde, võib-olla kunagi proovin ka seda varianti.

  2. Roland kirjutab:

    Kui Sul on tõesti toitumishäire, siis äkki saad sellega kontrollida. Muidugi ükski kalkulaator ei vasta tõele. Topelt ei kärise nagu topelt kirjendamine ju on raamatupidajatel :)

    • Avatar minny minny kirjutab:

      Toitumishäire on mul kontrolli all. Kaal on võrdlemisi stabiilne. Ülesöömist pole esinenud juba vähemalt pool aastat. Praegune toidupäevik täidab oma rolli. Tolle päeviku plussiks on need lisaained (nt raud, süsivesikud), mida ma praegu ei jälgi, mille üle arvestust ei pea.
      Probleemiks on söögikorrad (hommik, vahepala, lõuna ja õhtusöök ning kõik kindlal kellaajal ja õigetes kogustes). Ma söön hommikul (umbes ühel ja samal kellaajal) ja kalorikogus on ka sarnane, kuid edasised söögikorrad pole paigas (ei kogused ega kellaajad). Pärast hommikusööki läheb edasi nii, et söön, kui kõht läheb tühjaks ja õuna või banaani või mõned küpsised või apelsini… Tegelikult tuleks need korda saada, kuid seda üks toidupäevik ei suuda. Ma olen oma päevikus teinud lahtrid (hommikusöök, lõuna ja õhtu), kuid pole veel suutnud seda korda seada.
      Topelt ei kärise jah, kuid antud juhul see kasu, mis ma saaksin on väga väike selle ajakuluga, mis mul tekiks. Kuid aeg on mulle väga oluline, sest õppimist minu suguse rumalukese jaoks on ülikoolis väga palju. Seega pole mul praegu mõtekas seda topelt toidupäeviku pidamist sisse viia. Lihtsalt pole aega.

  3. Roland kirjutab:

    Anna andeks, aga vahel tundud ikka blondiin. Mida millal sööd on väikese osatähtsusega. Muidugi on kasulik söögikordi võimalikult laiali jaotada, aga kalkulaatoris kindlasti ei oma suurt tähtsust, kas sõid enne või pärast hommiksööki või lõunat. Nagu see loll müüt “enne magaminekut söömine tõstab kaalu”.

    • Avatar minny minny kirjutab:

      Seda ma tean, et kalkulaatoris ei oma tähtsust, mida millal sõin. Seega ma ei näegi kalkulaatoris abi probleemile, milleni olen jõudnud.
      Kuid see loll müüt, mina usun sellesse ja minu puhul see töötab. Selles mõttes, et reaalselt ja läbiproovitud. Kaal tõuseb, kui õhtul söön. Minu organism ei ole harjunud öösel töötama.

    • Avatar minny minny kirjutab:

      PS Blond olen ma küll jah ja blondiin ka (rumal naisterahvas, vist on selle mõte), aga ma ei kurda. :D

      Üks hea väljend oli. Lapsesuu: „Kui sa surnud oled, siis ei saa sa ise sellest aru, ainult teistel on raske. Samamoodi on siis, kui sa loll oled.“ http://www.facebook.com/KarloPõder (20.12.2013)

      Ma olen loll ja ma ei kurda, kuid teistel on raske. :D

  4. Isildur kirjutab:

    Kindlasti sõltub kaal sellest, mida süüa ja millal. See, mida ma ütlen, on pärit Ott Kiivikaselt ja tema on teadja. Kõige tähtsam söögikord on hommikusöök, siis lõuna ja siis õhtu. Hommikul tuleks süüa suhteliselt palju, sest keha tarbib selle päeva jooksul ära. Ja õhtul jällegi vähem. Süüa palju kordi ja pigem väikesi koguseid, vältida korraga suure koguse toidu söömist, sest keha talletab selle. Kui süüa ebaühtlaselt, olla pikka aega söömata, siis samuti keha talletab. Nii et Roland, ära aja lolli juttu.

  5. Roland kirjutab:

    Isildur, loll jutt? Kui Kiivikas soovitab stereoide tarvitada, ka kohe jätad meelde? Toitumisspetsialistid ja teadlased on ammu ümber lükanud selle müüdi.
    http://www.beliefnet.com/healthandhealing/getcontent.aspx?cid=156995
    http://www.webmd.com/diet/features/diet-truth-myth-eating-night-causes-weight-gain
    Muud minu teksti lugesid valesti.

    Minny, loll Sa ei ole.

Leave a Reply to Roland Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>