Õppejõud

Eile oli meil loeng ühe õppejõuga. Õigemini kahe õppejõuga, sest nad annavad seda loengut koos. (Hea meel on näha inimesi, kes on koguaeg koos: eraelus ja ka tööelus. Kusjuures nad on seda juba aastaid olnud. Eks ikka tülisid on, aga nad on koos. Sellist suhet tahaks ise ka. Kus koguaeg olla koos ja pärast pikka koosoldud aega pole ikka veel üks-ühest villand saanud. Minul on see potentsiaal olemas, aga raske on leida teist samasugust enda kõrvale. Üks kord olen ma oma valikuga juba pusse pannud. Mina harjusin oma elukaaslase puudustega nii ära, et need ei häirinud mind enam. Mäletan tema vihastumisi, õppisin nendega toime tulema. Olin vaikselt ja kuulasin ta ära, lasin tal ennast tühjaks rääkida ja sõimata. Ma võib-olla vahel norisin, aga ma poleks seda temas muutnud. Norimine oli minu puudus ja selleks vajasingi ma tema puuduseid…).

Niisiis.. loeng kahe õppejõuga. Tore oli see, et nad on väga haritud, neil on lai silmaring. Aga nad on väga akadeemilised. Nad on väga kaugel preagusest finantsalasest praktikast. Üksnes kuiv teooria ja NSV Liidu-aegne praktika. Huvitav kooslus, aga see paneb mind kerge eelarvamuse ja kriitilisusega neid kuulama.

Igatahes.. Hästi tore oli kuulda jutte ja ajalugu. Aga teemast räägiti vähe. Jutt kaldus ikka kaugemale. Mitmel korral kadus järg ära. Kogu aeg mõtlesin, et mida nad eksamil küsivad ja mida tuleb eksamil teada. Kas ma pean teadma aastaarve ja ajalugu või pigem praktilist poolt….

Ja siis… Meesterahvas rääkis koguaeg. Täielik loeng. Alguses mõni tahtis midagi kommenteerida, küsida, aga õppejõud eiras teda täielikult. Oli oma jutus sees ja kõik. Niimoodi tappis ta huvi ja soovi küsida. Kõik vajusid nukkuvasse olekusse. Siis mingi aeg ta küsis ja nõudis kohe vastust, aga ta oli juba hävitanud dialoogitekkimise olustiku.

Karmi hoiakuga ja nõudmisega sai ta mõnelt julgemalt vastuse. Aga… Selle asemel, et analüüsida, mis läks vastuses õigesti, ta keskendus sellele, et see vastus on vale. Ühesõnaga, tal on üks kindel seisukoht ja kõik teised seisukohad on valed (see on vananemise tunnus, vanadel inimestel on ka vaid üks seisukoht ja see viib stagnatsioonini).

Kuid, pärast seda, kui ta oli õpilase julguse vastata ja vastuse maha teinud, siis jõudis ta lõpuks ka samale tulemusele, mis õpilane pakkus… Miks ta nii tegi?.. Oleks võinud alustada sellest, et see on õige vastus, sellel ja sellel tingimusel, kuid nendel tingimustel oleks see vale vastus… Õpilasele oleks jäänud julgus ja soov ka edaspidi vastata.

Siis rääkis ta ajast üle ja unustas vaheaja ära… Enamus tulid töölt ja nad kohe üldse ei nautinud neid pikkasid, teemast kaugele valguvaid monolooge.

Naisterahvas võttis kiiremini teemat edasi. Meesterahvas läks auditooriumist välja mingi hetk, siis sai naisterahvas rääkida. Aga see oli lühikest aega. Kui meesterahvas tagasi tuli, siis võttis ta kohe jutulõnga üle ja naisterahvas ei saanud midagi rääkida.

Kui naisterahvas, midagi väitis, siis ta tegi seda kahtlevas vormis. Sest iga asi, mis ta väitis, meesterahvas kommenteeris ja parandas. Teinekord oli mingi vahemik ja naisterahvas ütles 10-15, kuid meesterahvas parandas, et ei ole nii, et rohkem on ja pakkus 12-17… On siis vaja inimene terve auditooriumi ees maha teha (oma naine veel). See ei ole suur eksimine ja ümmargused numbrid jäävad paremini meelde ja annavad sisu paremini edasi. Igal poole ei ole täpsus oluline, mõnikord muutub liigne täpsus müraks.

Igatahes… Eile ma istusin seal loengus. Sealt tuli ainult teooriat ja teooria ülistamist. Ma tundsin, et olen vales kohas. Mind huvitab praktika. Tegelikult on iga teooria välja kasvanud praktikast…. Seega praktika on peamine…

Meil on ka rahvusvaheline maksundus. See on nii põnev aine ja õppejõud suudab keerulise asja lihtsaks rääkida. See eilne aine on sarnase nimega, aga see antakse edasi nii kuivalt ja igavalt, et… See võtab ära igasuguse huvi õppida.

Seal loengus ma mõtlesin koguaeg, et kuidas USA-s seda loengut antakse. Olen kuulnud, et USA loengud on põnevad ja hoopis midagi muud kui siin… Otsisingi internetist mõne USA loengu video… Sain natuke aimu. Need loengud on umbes sarnased nagu meie maksunduse loeng…

Eilses kuivas loengus olles ma nii vihastusin. Minu sees tekkis konflikt. Ma ei nõustunud tema väidetega, aga ma ei julgenud oma seisukohta välja öelda, sest selline inimene ei lase seda. Ta ei kuula ja tema jaoks on vaid üks tõde. Temaga rääkides tuleb end kehtestada, aga tegu on autoriteediga ja austus tema vastu ei lase temaga vaielda. Pealegi tema on valmistunud oma seisukoha kaitsmiseks, kuid mina pole… Ma pean palju infot koguma, fakte koguma, enne kui temasuguse paindumatu inimesega vaidlusse astun.

Need loengud saavad väga rasked olema, kui ma oma hoiakut või suhtumist ei muuda. Tegelikult ma pean oma hoiakut kogu selle ülikoolis õppimise vastu muutma. Sest praeguses seisus ma kaua vastu ei pea. Vahelduva eduga ma tegelengi oma hoiaku muutmisega. Mõtlen ka abiküsimise peale.

Rubriigid: Minny hala ja kurtmine, Minu mõtted, Õppimine ja enese arendus. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>