Businessi juttu ka

On üks lemmikloomakliinik. Ma vist olen seda ka korra oma blogis maininud. Seekord jätan nime nimetamata.

Koduleht on vinge. Hinnakiri on põhjalik ja hinnad natuke (2-5 eurot) odavamad ühe teise loomakliinikuga võrreldes. Aga inimesed… Ju kliente on palju (otsivad uut loomatohtrit) ja seega võivad endale lubada.

Vead, mis on mulle silma jäänud:

  1. küsisin e-maili teel nõu kassi osas, et kas nad on kokkupuutunud sellise juhtumiga jne… Aga vastus tuli selline, et me ei vasta, sest me pole heategevuslik asutus, oleme ikka äriettevõte ja teave maksab. Oleks nad öelnud, et võib olla, aga võib olla ka mingi muu haigus, et tulge koos kassiga ja vaatame kassi üle, visiiditasu on…
  2. siis läksin oma kassiga uuesti sinna… Minu jaoks olid nad tuttavad, aga nemad mind ei mäletanud (mul oli isegi hea meel, et ei mäletanud, seega ma väga imelik ja ohmu ei olnudki). Aga mulle öeldi: “Meil käib siin nii palju kliente, et me ei suudagi kõiki neid mäletada.” See üleolev hääletoon ja tekst jättis väga halva mulje. Oleks võinud lihtsalt vabandada ja siis tuua põhjenduse või midagi…
  3. nüüd helistasin ja küsisin, et soovin kassiga reisida, et mis protseduurid tuleks teha. Mulle öeldi, et loomaarstid ei tegele sellega helistage … asutusse. Ok. Igaksjuhuks proovisin ühte teise kliinikusse ka. Sinna, kus hind on natuke kõrgem, aga mulje on alati jäänud hea. Üks kord oli kassi käpp katki, mulle anti tasuta nõu ja ma oleksin saanud ka natuke sidet tasuta, aga ma olin valmis selle ostma. Igatahes. Seal teises kliinikus teati täpselt, mida teha lemmikloomaga EL-s reisides ja tuldi mulle vastu ja ma lähen oma kassiga sinna. Seega, vaksineerimine, kiip, EL loomapass ja rahustid, kõik ostan sealt ja kui palju see juurde hindlus on… See esimene loomakliinik jäi oma suhtumisega sellest ilma.

Kuid jah. See kliinik, kuhu ma oma kassiga lähen (see hea kliinik). Ma oleksin võinud ju kohe sinna minna. Ma ei tea, miks ma seda ei teinud. Hinda hakkasin vaatama ja mõtlesin, et ikka juhtub, et mul pole ka iga päev hea tuju. Kuid nüüd olen ma selles halva suhtumisega kliinikus pettunud. Enam ei pöördu sinna. Samas, ma vist lähen üldse Eestis ära, seega ei pöördu ma ka sellesse heasse kliinikusse.

Seal heas kliinikus ollakse tohutult vastutulelikud. Nad aitavad kassivarjupaika, neil on leping tehtud. Mind mäletatakse seal, sest sealt ma tellisin kassile konservid. Ütlesin, et poest ei saa ja nad olid nõus mulle tellima need konservid. Aasta olin vist nende püsiklient.

Selle juures meenub üks tähelepanek kõrgkoolis. Meile öeldi, et kulusid ja tulusid ei saa otseselt võtta. Nt parkla on poe jaoks kulu, aga kaudselt on see tulu. Sest ilma parklata oleks kliente poole vähem või 75% vähem.

Minu arust on loomakliinikute puhul arstide ja registratuuri suhtumine nagu parkla. Jah, mulle e-maili teel nõu andes tulu poleks. Ma ei saada e-kirja vahel eurosid, aga kui ma saan sealt abi ja suhtumine on viisakas, siis ma viin oma kassi sinna, kui midagi juhtub. Tartus oli ka üks kliinik, kus ma koguaeg käisin, ma isegi ei vaadanud, kas seal on soodsam või mitte. Ma usaldasin neid ja nad olid vastutulelikud…

See halva suhtumisega loomakliinik. Nad oleksid saanud päris head raha, kui oleksid viitsinud EL-s loomaga reisimise asja endale selgeks teha. Tundus, et neilt on seda varem ka küsitud. Neil kas läheb liiga hästi või nad ei oska kõiki võimalusi ära kasutada.

Tänapäeval on maine väga oluline ja see kipub kiirelt kaduma.

Edu neile siis! Sellise ülbe ja üleoleva suhtumisega saavadki endale neid raskeid kliente, protsessigu siis…

Ma olen tõsiselt selles kliinikus pettunud. Kui ma püüan jätta oma emotsioonid tahaplaanile, siis mulle näib, et see ärimudel ei toimi… Aga jah… Las olla…

Rubriigid: Määratlemata, Minny majandusnurk. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>