Ma olen nüüd veel rohkem närvis

Ma nüüd karjun natuke teie peale, sest… Noh, mul pole kellegi teise peale karjuda.

Esiteks… E (minu isa) väidab, et rehviviga on autol, uued rehvid alla, siis ok.

Remondimees/autoremondilukksepp (kohalik) väidab ka, et auto on korras. Vahetas rattad ära, pani suvekad alla ja silla reguleeris ära. Kusjuures reguleeris vanade kulunud rehvidega, nendega, millel oli üks külg kulunud. Aga ma väga ei põe, sest tema sillastend ei ole nagunii nii täpne (mingi vanakooli oma, mingite varrastega). Igatahes… Ma usun, et tema varustusega tehes ei ole väga vahet. Tulemus on ikka enam-vähem õige. Mitte päris õige…

Mina väitsin, et rattalaagrid on läbi, aga kõik teadjad mehed väidavad, et pole.

Täna võtsin siis asja kätte, tõstsin auto üles (tungiga, mitte käsitsi, nii tugev ma veel pole, aga vasakul käel muskli kühmu juba näen). ;) Juhipoolne stabilisaatori varras (õigemini selle puksid on läbi). Ma arvan, sest jube kergelt liigub näpuvahel. Ma arvan, et veermikus nii kergelt liikuval detailil pole mõtet. Mingisugune makaroninäpp Minny saab vabalt sellega mängida. Parempoolne oli ikka jäik, mis jäik. Isegi suure jõuga ei liikunud paigast.

Aga ma tean, et see stabilisaatorivarras ei ole midagi ohtlikku. Saab ka ilma. Auto on kurvides natuke ebastabiilsem, aga ega siin Taanis suuri kiiruseid taga ajada ei saagi. Taksojuhid võtavad need üldse ära, nad väidavad, et see on tehniline liialdus. :D

Igatahes… Tõstan mina ratta ülesse (ikkagi tungi abil) ja hakkan seda ringi ajama ja mida mina kuulen… Kõrin/sahin. Ühe kohapeal võtab ratta kinni. (Rehv oli ka naljakalt kulunud ühe kohapealt rohkem). Ma olen nüüd väga veendunud, et rattalaager on õhtal. Asi on juba nii hull, et kohe-kohe on kuulikesed välja jooksmas.

Muidugi võib olla ka asi piduris, et piduriklotsid ei tööta. Aga ma pigem välistaks selle, sest siis peaks olema see koguaeg, mitte ühe koha peal. Piduriketas võib ka olla kõver, aga ma jään ikka oma ratta-laagri jutu juurde. Olen ma sõitnud paljude autodega, millel on pidurikettad kõverad, aga see, mis KIA-ga toimub on midagi hoopis muud.

Ma olen nii kindel, et rattalaager on läbi. Ma olen valmis juba uued laagrid tellima ja need ise vahetama, aga ma kardan, et need on need bakk-/pakk-laagrid, mille vahetamiseks on vaja pressi ja kui see üks on juppeks, siis võib olla ma ei saagi seda kätte, on vaja kuumutada ja möllata.

Mure on ka see, et ma ei tea täpselt, milline näeb välja koonuslaager ja milline see bakk-/pakk-laager… Tööriistu mul ka pole. See odav komplekt, mille ma valmis vaatasin, seda poes polnud. :( Piiratud koguses müüdi, seega piiratud oli see minu jaoks.

***

Igatahes… Kuradi närvi ajab, et üks mehaanik, mulle mingit iba ajab. Ei usu mind. Väidab, et ma olen täiesti valesti asjast aru saanud. Vaheta aga rehvid ära ja sõida ja lusti edasi. Taevasse tahab mind saata ve? Ma räägin oma isast. Rattalaager kiilub kinni ja siis ma selle väikse autoga üle katuse käin. See läheb nii kortsu nagu paber… Ma olen küll pisike, aga võib juhtuda, et ikkagi ei mahu sinna ära.

Minu meelest on rattalaagri viga üks tõsisemaid asju. Kui on vähegi kahtlus, et rattalaager on läbi, siis tuleb see vahetada. Mitte ajada iba, et rehv on vale ja piduriketas viskab… Sõtku seenele selle jutuga.

Teine suur oht on rooliots, aga selle kontrollisin ma isegi ära. See on ok…

***

Ma mõtlesin juba eksile kirjutada ja küsida nõu. Ma polnud kindel, kas see, mida ma nägin oli stabilisaatorivarras… Aga natuke googeldasin ja sain kinnitust, et see on see… Hea seegi…

***

Miljon korda vii auto parandusse. Seal vahetatakse rehve, kasseeritakse 1000 DDK (see pole üksnes rehvide vahetus, seal on muud ka), aga asja ära ei parandata. Ma palusin, et vahetataks rattalaager. No olge inimesed, täitke kliendi soov. Aga ei… Kas nad ei oska või taha seda tööd teha?

Miks pean mina autot parandama? Ma olen lollide loll. Ma ei tea asjast midagi. Miks peab rumal naissoost inimene auto alla ronima, seda üles kangutama…Miks ma pean paluma neid? Ma õpetaks neid, aga nad ei kuula ju. Nad väidavad, et rehviviga ja rehvi viga.

Isa veel sõimas näo ka täis… Palun kuulake mind. Palun mõelge õige pisut, et äkki mul on õigus. Äkki on sellel pudu lollil ja laisal ja kõike muud inimesel (Minnyl) õigus…

***
Tahtsin hoida saladuses, aga… Mul on plaanis töökohta vahetada. Äkki saan püsiva tääkoha. Homme lähen vestlusele Noki töökohta. Sealt juba direktor helistas. Rääkisin taani keeles. Ma sain temast aru. Tema vist minust ka.

Lars on igavene siga. :D Ta käis Nilsile kitumas, et ma olen pakkimises aeglane (mida ma olin). Aga kujutate ette… Nils, kes on mind algusest peale vihanud ja kahtlustavalt vaadanud, hakkas mind kaitsma ja ütles, et masinate peal töötan ma hästi. Lars püüdis veel korra, aga Nils jäi maru rahulikuks. Selline suur tuulte muutus on toimunud.

Aga üldiselt on seal asi halb. Üks liini-juht (Elisabeth) ei taha mind oma liinile. Lars enam ka mitte, sest ma olen pakkimises aeglane. Susanne vaatab mind nagu idiooti ja suhtleb ka vastava hääletooniga, sõimab, käsutab ja teeb neid suuri silmi jne… Ta on väga temperamentne… Birgitte kurdab igal võimalusel, et minuga koos on raske töötada, sest ma olen nii aeglane. (Ikka nii, et ma kuuleks.)… Jah… Neil on minuga raske… Ma olen nendega väga nõus…

Ja nüüd püüangi ma neid säästa ja ostin uue koha. Vaatab, kuidas seal läheb. Kas nad üldse võtavad mu ja kui kaua ma seal olla saan. Võib-olla tuleb pärast poolt aastat jälle edasi liikuda.

Vaatasin juba tolle ettevõtte majandusaastaaruande üle. Tundub, et seal kasutatakse sellist lähenemist, et kui kõrghooaeg läbi saab, siis inimesed koondatakse. Nt 2. kvartalis töötas seal 45-60 inimest ja 4. kvartalis 60-99 inimest. Ma tean, et praegu teevad nad palju ületunde ja see on hea raha. Eriti, kui peab veel nii kaugele sõitma. Siis ongi tulusam vähem käia ja pikemalt olla. :D

Aga muidu… Põhiara väärtuse järgi on neil vähem põhivara, vähem masinaid kui selles ettevõttes, kus ma praegu olen. (Muidugi võivad seal olla lihtsalt vanad masina, mis on bilansist peaaegu välja n-ö kulunud). Selles ettevõttes, kus ma praegu töötan, on 78 inimest ja nad kasutavad ajutist tööjõudu/agentuuritööjõudu kõrghooajal ja aruandesse see kirja ei lähe. Sinna töötajate arvestusse, võib-olla tööjõukulude alla läheb.

Müügitulu ja kasum/kahjum on olnud umbes 10 miljoni võrra väiksemad kui selles ettevõttes, kus ma preagu olen. Suhtarvuna on neil umbes sama seis.

Huvitav on see, et seal on palju kalavabrikuid, aga kõigile jagub turgu. Nad on erinevalt spetsialiseerunud. See ettevõte, kus ma praegu olen, on spetsialiseerunud restoranidele ja söögikohtadele. (Taanis käiakse iga nädal väljas söömas, siin tuleb restosse aeg kirja panna, sest vastasel juhul pole sul kohta, nii täis on need).

See ettevõte, kuhu ma töövestlusele lähen, see on spestialiseerunud toorkalale. Neil on lai sortiment ja nad vist müüvad edasi sellistele ettevõtetele nagu see, kus ma praegu olen. Ehk siis… ma liigun tootmisahelas natuke ettepoole. Ma ei tea, kuidas need kasumi jagunesid on, kas eespool olevad saavad rohkem ja tootmisahela viimased lülid saavad juba väiksemat kasumit… Mis see seaduspärasus oli? Õpiku tarkus? :D Vahet pole, see on ju individuaalne. Kasum sõltub paljudest ajsadest ja kõige rohkem, sellest, kuidas sa oma toodet turustad. Kui hea ja müüva story sa kaasa paned… :D

Mulle tundus, et selles ettevõttes, kus ma praegu olen, on direktor hea jutuga mees. Selline natuke suli… Tal on selline hoiak kohe… Seega tema korjab ilusti pappi vahelt. :D Tal on head story‘d.

Ma arvan, et tema sõidab selle 7. seerja BMW-ga. Ta käib oma ettevõtet kõigile näitamas, igal nädalal on meil külalised… Ta ajab seda prestiiži taga… Aga see müüb… Taanis on ju väga oluline positsioon, ikkagi kuningriik ja vanad traditsioonid on hinnas. Ja olgem ausad, see kuuluvus ja klassidesse jagamine on siin väga in.

Selles suhtes olen mina vales kohas, sest mul on suva, et mul on magistrikraad ja mul on suva, mis autoga ma sõidan. Oleks hea, kui see on ohutu sõitmiseks, aga saab ka teisiti. :D Ma ei hakka rääkima ka erinevatest kaubamärkidest, sest ma ei valda teemat, sest mind ei huvita.

***

Nüüd ma sain end natuke maha jahutada.

Homme saan taas tööle minna. See on hea. Aga kuidas, seda ma veel ei tea.

***

KOKKUVÕTE: (1) Tuvastasin ise vea autol (KIA). Ikkagi rattalaagri viga. 98% olen kindel. (2) Töökohta plaanin vahetada. Väiksed probleemid. Lars ka ei hoia mind enam seal kinni. (3) Jooksin 57 min (9,4 km), see on rekond.

Rubriigid: Määratlemata. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>