Hei-hopsti, mina siin

Ostsin endale jalgratta. Jan ostis, aga ma andsin talle raha. Mägiratas on, selline, millega metsas sõita. Pilti veel ei lisa (laiskusest).

Minu kangus läheb aina kangemaks.

Ma nõudsin Jannilt, et esimene sõit olgu minimaalselt 30 km. Just. Ta mõistis kohe, et üle 30 km sealt nagunii midagi välja ei tule. Ma mõtlesin ka sedasi.

Eile sain ratta kätte ja me võtsime ette selle 30 km. Talle meeldib metsas sõita ja seal on spetsiaalsed rajad selleks tehtud. See tähendab, et järsud kurvid, ebatasane pinnas, väiksed ja suured hüpped, järsud tõusud ja laskumised.

Ta püüdis mulle seletada, et 30 km maanteel ei ole sama, mis 30 km metsas, et see on väga erinev. Maanteel saab kiirust arendada, aga metsas peab olema ikka kogemust enne kui kiirust arendada.

Mina muidugi ja-ja, aga 30 km peab olema. Kõik.

Ta ei uskunud, et ma üle 10 km vastu pean. Ta polnudki rohkem plaaninud kui 10. Pärast 10 km olin ma väsinud. Higistasin meeletult ja kõik jutud. Aga alla ei andnud. Raiusin edasi, et 30 km peab olema. :D

Tal hakkas minust natuke kahju, seega võtsime mõned kiomeetrid maanteel. Ta küsis uuesti, et mis me nüüd teeme, et 17 km oleme sõitnud juba. Ma olin surm väsinud, mu hääl oli väga väsinud ja sealt tuli välja rohkem õhku kui häält, aga ma ikka raiusin, et 30 km peab olema. Endal nutumaik suus (tegelt mitte, aga hale oli endast). Siis võtsime uuesti selle põneva, ohtliku raja metsas.

Mainin ära, et kõik luud on terved, ühel nukil on nahk natuke maas, aga muidu ei midagi. Ratas ka terve.

Nüüd, pärast seda kogemust, ma saan aru, kui rumal oli minust seada see latt 30 km. :D See on võistluse distants ja inimesed harjutavad, treenivad enne, kui selle ette võtavad. Mina hüppasin pärast kahe aastast pausi ratta selga ja kohe metsa 30 km sõitma. Mul polnud mingit ettekujutust, mis see metsas sõitmine on. Ma mõtlesin, et loodus ja rahulik metsatee… :D

Adrenaliin oli laes. Ühes kohas oli kuiv pehme pinnas ja väga järsk laskumine ja puude vahel olid vaid mõned kümned cm-d. Seega eksimisruumi väga ei olnud. Kui ma alla jõudsin olin jummalast hirmul. Jan ütles: “See oli väga hea, et sa pea külma hoidsid.” Ma ütlesin, et seal polnud ruumi pead mitte külma hoida. Seal polnud ruumi, et viga teha või eksida, paanitseda.

Muidugi oli põnev, aga kui ma oleksin teadnud, et see rada selline on, siis ma poleks läinud. Ma ei uskunud, et ma suudan seal sõita. Ma olen sõitnud palju rattaga (kui noor olin) ja ka keerulistes oludes. Aga mitte kunagi pole ma end sellisel rajal proovile pannud.

Ma sõitsin Janni taga, seega kui tema läks, siis läksin mina ka. Ma ei vaadanud, mis mind ees ootab. Kui ma juba seal sees olin, siis oli hilja, peatuda või… Siis tuli võidelda, et puid ei rammiks ja et ratas ikka püsti jääks. :D

Jan oli väga positiivselt üllatunud, et ma selle 30 km läbi tegin ja et ma olin üle ootuste tubli metsas (esimest korda). Esimese korra kohta supper tulemus.

Mina sain aru, kui rumal ma ikka olin. Nüüd tagumik valutab. Me sõitsime umbes 3-4 tundi. Ma olin ikka meeletult väsinud.

Ma jätsin oma ratta Janni juurde, et ma mõneks ajaks hoiduksin sellest. :D

Vaat, mis vanadus ikka inimesega teeb. Hakkan veel vanast peast ekstreemsporti harrastama. :D Esialgu kogemata, aga see meeldis mulle. Ma poleks uskunud, et mul võimeid selleks on, aga näed…

Janni tädipoeg või onupoeg murdis rangluu seal samas metsas. Me sõitsime ka selles kohas. Mina seda hüpet ei võtnud, aga Jan tegi seda.

Ma nüüd taastun ja püüan eksamiks õppida. Käisin ka ühel praktika-vestlusel. Läks nii ja naa. Püüan mitte väga sellele mõelda. See on selline koht, et seal on head ja halvad küljed. Seega olen ma rahul mõlema otsusega. Kui päris aus olla, siis mulle isegi meeldiks, et nad ütlevad mulle “ei”. Aga eksnäis.

Ilusat suvist ilma ja päikest! :)

Rubriigid: Määratlemata. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.