25.09.2016 Start

Mõtlesin teha ka siis blogi moodi asja. Eks elus peab kõik ükskord ära proovima. Kuna esimene kord ja ilmselt kirjutan õhtuse õlle kõrvale siis tuleb välja sellisena nagu tuleb.

Ei teagi kuidas või miks aga ükspäev olime Taneliga plaaniks võtnud teha üks pikem ring euroopas. Kuna mina olin juba korra käinud siis enam-vähem teadsin mis ees ootab ja ilmselt minu jutud “piimajõgedest ja pudrumägedest” suutsid Tanelile isu peale ajada.

Alustasime oma trippi väikestviisi juba nädal varem. Kuna plaan oli Läti, Leedu,Poola läbisõiduks minevat aega kasutada puhkuse pikendamiseks siis saatsime rattad ees ära. Ehk nädal enne ametlikku motopuhkust oli meil juba 200 km sõidetud. Ja nagu ikka suutsime liigselt gepsu usaldades õigest kohast mööda panna (u. 10km) ja sihtpunktiks valitud kaubaterminali asemel jõudsime üsna lagunenud lauda juurde mis küll usaldusväärse terminali moodi polnud.  Lõpuks saime abi telefoni gepsust mis andis küll õige suuna kätte, kuid sihtpunkti pidime ikka ise leidma. Esimene õppetund usalda paberkaarte.Terminalis oldi meil juba vastas ja pakkisime “nunnud” alusele.DSC_0833-1024x576

Ja siis bussiga tagasi koju päevi lugema.

03.09

Hommikul kell 10 jätsime omastega bussijaamas hüvasti ning võtsime suuna lennujaama. dsc_0755-800x450Natuke passimist ja olimegi teel warssavisse.

img_1476_easy-resize-com img_1477_easy-resize-comWarsavi lennujaamas oli vaja aega nii umbes 4 h parajaks lüüa, seega sai tutvutud kohaliku kultuuriga(õlu). Pimeduses jõudsime juba milaanosse. Plaan oli kutsuda hotelli transport järgi aga ilmselt oli hotellis hiline siesta ja telefonile ei vastatud. Ok plaan B. Võtame takso. Taksod olid uhked mersu mersu järel.  Esimese hooga kohe takso juurde, et hotelli paluks. Ei ei teie hotelli juurde läheb alumiselt korruselt takso meie oleme pikamaa taksod. Üritasime siis alumisel korrusel taksot saada(lennujaamal oli veel 4 korrust maa all) mõningase otsimise peale leidsime noobli mersu kes meid 20€ eest 2 km hotellini viis. Hotellis anti meile tuba kätte väike õlu ja magama.

04.09

Hommikul kell 7 äratus kõht täis ja valmis seiklema. Päevaplaniks vormel. Vormel toimus meie hotellist u.50 km kaugusel ehk siis vaja kuidagi kohale saada. Hotelli transport oli hommikuks tööle saanud ja meid viidi lennujaama ära. Sealt bussiga Monzasse. Lennujaamas oli mingi vend kes pileteid müüs ja see sokutas meid õige bussi peale aga pileteid me ei saanud. Bussiaknast nägime kuidas papp sõbralikult ära jagati. Monzasse jõudes pidime veel bussiga sõitma aga see mis toimuma hakkas meenutas vanu häid annelinna aegu kus tervel annelinnal oli vaja end 1 bussipeale suruda. Sattusime peatusesse kus oli ka rongijaam ja seal ootas juba hunnik rahvast õiget bussi mis käis korra 30 min. tagant. Vaatasime, et lootusetu variant. Jalutasime 3 peatust tagasi ja mahtusime siiski peale. Vormel oli elamus omaette. Rahvast oli palju ei hakka isegi oletama kui palju.

img_1482_easy-resize-com img_1491_easy-resize-comdsc_0780_easy-resize-comdsc_0771_easy-resize-com  dsc_0760_easy-resize-comÕlu 7€ mingi lavassirull sama, kusagil oli veel mingi žetoonide eest ostmise teema? Räägitakse,et kunagi olla vormelite hääled kõvemad olnud -ei tea lärmasid nüüd ka. Kiirust oli ka omajagu. Vormel nähtud asusime tagasiteele. Seekord rongiga. Milano centrale jaam oli paras üllatus. Ilge lahmakas maja nii laiuselt pikkuselt kui ka kõrguselt. Jaamast jälle bussi peale ja hotelli vahepeatusega jälle lennujaamas. See milano transpordi värk on minusugusele lõunaeesti mehele kes viimati üldse bussiga aastaid tagasi tartus sõitis paras pähkel aga arvestades linna suurust võib tulemusega rahule jääda. Hotelli restoranis sai proovitud Itaalia kööki ja jooki. Täitsa hea oli. Taneli sammulugeja võttis ilusti päeva kokku 16200 sammu.dsc_0759-800x450

dsc_0793-450x800dsc_0788-800x450dsc_0792-450x800

05.09

Hommikul pakkisime asjad ja lennujaamast rongile. Neli peatust ja 2 kilti jala olimegi terminalis kuhu me tsiklid saatsime. Kohale jõudes selgus, et mingi tegelane tallinna terminalis läks puhkusele ja unustas tsiklid teele panna. Bljääd küll. Nii me siis seal istusime tsikleid pole, riidedki teist päeva 30 kraadises leitavus läbi higistatud ja puhtad tsikli peal. Astusime siis nõutult kuhugi poole ja kogusime end kuni jõudsime mingisse tähtsasse parki.dsc_0844-800x450 Võtsime nõuks siis auto rentida ja liikuda kuhugi poole. Meil õnnestus saada clio 11500 oli  läbisõit ehk siis peaaegu uus. Mootoriks oli 1.2 bensiin.

img_1526_easy-resize-comdsc_0848-800x450 dsc_0847_easy-resize-comVõtsime suuna Veneetsia poole.  3 tundi hiljem olime Veneetsia lähedal kämpingus end sisse seadnud ja kohalikust kaubanduskeskusest ostetud puhas särk seljas. Tegime eine ja mõned birrad ning arutasime pimedani maailmaasju.dsc_0849_easy-resize-com

06.09

Varakult läksime laevale mis väljus kohe kämpsi kõrvalt ja viis meid veneetsiasse. Ilus linn. Hommikul saabumise võlu ongi tühjad tänavad ja tekib ka seda ajaloolist hõngu. Lõunaks oli  juba turiste nii palju, et muutus väsitavaks see rahva vahel trügimine kitsastel tänavatel.  Soovikorral oleks ka tunnikese gondliga saanud teha aga 100€ oli tiba liiast selle eest. See muidugi ei tägendanud, et turistid seda ei teinud. Ilus oli vaadata kuidas mõni higist nõretav gondoljeer priskeid turiste sõidutas

img_1553_easy-resize-comdsc_0853-800x450dsc_0855-800x450dsc_0857-800x450dsc_0856-800x450dsc_0859-450x800dsc_0858-450x800

dsc_0864-800x450dsc_0866-450x800dsc_0865-800x450dsc_0871-800x450dsc_0870-800x450dsc_0872-800x450 üldiselt oli paras turistikas tundus nagu oleksime suures kaubanduskeskuses ainult väga vanas. Enamus majad olid kas hotellid, poed,restoranid jne.dsc_0860-800x450dsc_0862-800x450dsc_0863-800x450Peale 3 tunnist jalutuskäiku 30 kraadises kuumuses tundsime, et sai küll ja läksime tagasi laeva peale. Kämpingust võtsime auto ja kihutasime mägede poole. Jõudsime õhtuhämaruses Stelvio Passi mis oli ka meie algses plaanis, kuid teiste masinatega.img_1585_easy-resize-comdsc_0885-800x450 dsc_0886-800x450 dsc_0887-800x450 dsc_0891-800x4502700m ja +5 kraadi ei hakanud pikemalt sinna jääma kuna olude sunnil olid meil lühikesed riided. KRT kahju, et tsiklei pole. Samas vaated olid võimsad natukene oli ka sulamata liustike näha. Juunis aga pidi veel lund olema niipalju, et kohati on teed lumeseest välja freesitud. Õhtuhämaruses leidsime bookingust ühe kodumajutuse kus oli meie käsutuses 2 magamistuba, külalistetuba, elutuba, köök, vannituba, rõdu… ehk lux värk. Tegime mõned Birrad ja magama.

06.09

Hommikul ärgates päike juba säras kuna kiiret ponud siis võtsime rahulikult ja hakkasime liikuma 12 paiku. Plaan oli jõuda Como järve äärde ja otsime seal järgmise öömaja.img_1596_easy-resize-com Otsisime siit ja sealt küll oli kallis ja küll oli kole ja rahvast jälle palju…. kuniks leidsime hotelli mis meile tundus sobilik. Juba sõit hotellini oli elamus omaette teed kitsad ja käänulised olime jälle tänulikud, et meil oli väike cliokene millega igale poole mahtus. Õhtu oli soe, Birra oli olemas, vaated lummavad ja seltskond hea. Tagusime õhtuotsa kaarte ja elu tundus “lill”img_1602_easy-resize-com img_1601_easy-resize-com

07.09

Tänaseks nägi plaan ette auto ära anda ja jõuda Bergamosse kus pidime reedel oma tsiklid kätte saama. Sõitsime tagasi Milanosse ja andsime meid hästi teeninud Clio ära. img_1525_easy-resize-comKm kogunes u.1800. ja seda 2,5 paagitäie eest. Rongiga Bergamosse ja mitte palju maad raudteejaamast eemal saime öömaja võtme.(keskmine aken meie oma)img_1627_easy-resize-com dsc_0016_easy-resize-comSiis oli vaja minna 2,5km. jalgsi ja mägiraudteega ülesse vanalinna kus asus hotell. Tegime ühed pizzad ja Birrad ning elu oli jälle lill.img_1612_easy-resize-com

Õhtul oli miskisugune valgusfestival ja meie hotelli seina kasutati ekraanina niiet saime show kohe tuppa.

08.09

Kätte oli jõudnud päev kus saime oma “nunnud” kätte.img_1629_easy-resize-com

Müts maha ja suured tänud transpordimehe eest kesmuude võimaluste puududes tõi meie rattad ise kohale. Panime rattad kokku ja teele. Stelvio Pass ikka ei andnud rahu ja oli vaja ikka ratastega üle vaadata.img_1630_easy-resize-com img_1631_easy-resize-com img_1632_easy-resize-com img_1633_easy-resize-com img_1634_easy-resize-com img_1637_easy-resize-comdsc_0018_easy-resize-com dsc_0019_easy-resize-com

Ööbimiseks leidsime ühe kämpsi kus tegime esimest korda telkimise.img_1636_easy-resize-comimg_1644_easy-resize-com

09.09

Hommikul veidi uimerdasime ja panime üle mägede Austria poole vältisime kiirteid ja geps juhatas meid mööda suurepäraseidvaateid ja teid  pidi Šveitsi poole. Täiesti juhuslikult sattusime ka Liechtensteini millest 30 minutiga läbi sai sõidetud. Õhtuks jõudsime ühe järveäärse kämpinguni. img_1643_easy-resize-com

Kuna pooleliitrised joogid polnud euroopas moes ja kokkulepetest, et joome ainult pool pudelit kinni ei peetud siis võib öelda, et õhtu läks veidi käest.

10.09

Ilm oli jälle ilus ja võtsime plaaniks jõuda Belgiasse. Saksamma-Prantsusmaa-Luxemburg-Belgia. Kuna kiirteel midagi eriti näha polnud oli suht tavaline päev. Peale selle, et prantsusmaa oli kole ja räpane kuhu enam ei kisu oli seal ka kõige rohkem musti inimesi. Seal ka Tanelilt Muhamedi pähe dokumente küsiti. Õhtuks jõudsime õnnelikult Belgiasse ja tegime jälle ühed kohalikud jupiterid.img_1648_easy-resize-com img_1645_easy-resize-com

11.09

Tänaseks plaaniks oli jõuda Taani. Paraku olime liiga optimistlikud ja saksamaast kaugemale ei jõudnud. Seevastu saime tunda ummikuid 30kraadises leitsakus mis oli ka kogemus omaette. Ja kui on teeremont siis pannakse mahasõit lihtsalt kinni ja vaata ise kuidas või kunakiirteelt maha saad. Belgia- Holland-Saksamaa rohkem tänu jõgedele ei jõudnud. dsc_0022_easy-resize-comimg_1649_easy-resize-com img_1650_easy-resize-com

Sai ka ületatud Elbe jõgi mis tuleb tunnistada on ikka päris suur. Õhtuks jõudsime ühte kenasse hotelli ja nagu ikka sai mekitud kohalikku kultuuri.

12.09

Päeva plaan oli jätta euroopa seljataha ja jõuda skandinaaviasse. Tuleb tunnistada, et sildasid taani poisid oskavad ehitada.g0035655_easy-resize-com

Edukalt väinad ületatud jõudsime Rootsi kus tanel piiripeal jälle Mohamedi pähe kinni peeti. Tegime viimased makaronid ja konservid tummiseks eineks ja edasi Stockholmi poole. Avastasime, et Statoil tegeleb peale toitlustuse ka majutusega otsustasime proovida kuidas on. Täitsa ok.img_1655_easy-resize-comimg_1656_easy-resize-com

Mõistliku hinnaga saime tankla kõrval kämpingu kus traditsiooniliselt end unele suigutasime.

13.09

Esimene päev kus temperatuur üle 25 kraadi ei tõusnud ja oli juba inimlik sõita. Lõunaks jõudsime Stockholmi ja käisime vaatasime Taneli sugulased ka üle kui juba seal olime. Nägime ka esimest korda kogu reisi ajal esimest eesti nr. autot. Laevale minnes arvasime et 50 min. varu on ok aga kuna üks peamine sild oli remondis millest oli nii meil kui ka kõigil rootslastel vaja üle saada siis peale ummkuid ja veidike nahaalitsemist jõudsime 2 min. enne chek in-i siiski laevale.img_1661_easy-resize-com img_1660_easy-resize-com img_1659_easy-resize-com

Kuidagi kodune tundus juba. Premeerisime endeid veel õhtusöögiga ja pidime tunnistama, et saigi puhkus otsa.

Kokkuvõttes oli igavesti lahe seltskond. Sai sõidetud Bussiga, lennukiga, rongiga, veetaksoga, laevaga, praamiga, autoga, mägirauteega ja isegi lõpuks ka tsikliga. Tsikli km. kogunes 3300. Ehk siis oleks võinud olla rohkem. Vaatamata ootamatustele jäime üritusega väga rahule ja just ilma igasuguse plaanita tulebki kõige ägedam reis.