Lõpueksami tulemus

Olen kokkuhoidlik inimene ja panen kaks teemat ühte postitusse.

Täna käisin jooksmas. Jooksin vaid ühe ringi, sest 4-5 päeva jäi trenn tegemata ja vorm ning võhm on kadunud. Peale selle hakkasid mu jalalabad taas valutama. Vist polnud veel õige aeg neid koormata või olen liiga kogukaks muutunud, et pean vaikselt treeninguid alustama? Kaalun juba rekordiliselt 56 kg. Mõõta ma end ei julge. Aga see on veel normaalkaal.

Kuid nüüd ka midagi positiivset. Minu teine projekt, see kursusetöö projekt on nüüd lõpetatud. Muidugi kursusetöö sain ma juba ammu tehtud ja hindeks sain 4. Kuid nüüd olen ma saanud ka kõrgkooliga ühele poole. Sain lõpueksami hindeks 5 ehk suurepärane. Seega olen täitnud kõik tingimused, et lõpetada rakenduslik õpe cum laude ehk kiitusega.

See kolm aastat pingutamist tasus end ära. Olen olnud väga tubli. Kooli minnes ma seadsin eesmärgiks lõpetada kiitusega ja nüüd olen ma selle saavutanud. See annab julgust uusi eesmärke seada ja kindlustunnet, et alguses võimatuna tundunud eesmärgid on siiski saavutatavad, kui vaid hästi kõvasti pingutada.

Enne kõrgkooli minemist ma ju tegin keskkooli lõpukirjandi uuesti. Esimesel korral sain kõigest 20 p, kuid siis (kolm-neli aastat peale lõpetamist) võtsin end kätte ja harjutasin ning tegin kirjandi uuesti. Sain 74 punkti. Soovisin saada 80 p, kuid see 74 punktigi oli uskumatu. See oli taas üks hästi suur läbimurre või saavutus minu elus.

Seega ma ei peaks kartma ega pelgama suuri eesmärke. Kui panen lati hästi kõrgele, siis pingutan rohkem ja ületan ennastki.

Esimesel kursusel sain kiita. Ka need olid suured saavutused. Seega lisan ka need siia, et tunnustada end veelkord selle suure töö eest.

  1. Õppeaines “Majandusarvestuse alused” olin ma üks seitsmest (meid oli natu üle 30), kes pääses eksami tegemisest, sest olin loengutes väga aktiivne. See oli mu esimene loeng ja õppisime raamatupidamise aruandeid ning kontosid. Kuidas majandus tehinguid kontode peal kajastada. Minu lemmik õppejõud luges seda loengut. Ma olin nii õnnelik, et kõrgkooli sain ja nii motiveeritud ning õppisin just seda, mis mulle väga meeldis ja huvi pakkus. See oli fantastiline. Ma mäletan veel kui suure rõõmu ja rahulolutundega ma kooli läksin ja sealt tulin. Oli sügis. Septembri lõpp. Natuke külm, lehed olid maas, päike paistis. Ma olin nii rõõmus uutest teadmistest. Tahtsin ruttu koju minna, et koduseid ülesandeid lahendada ja võimalikult palju juurde vaadata. Nüüdki, kui on selline külm ja päikseline sügis-päev, siis meenub see suur rõõm ja vaimustus. Meile soovitati ka ühte raamatut (u 500 lk-d), mille ma lugesin suure õhinaga läbi. Kolmandaks kursuseks olin ma juba selle tohutu motivatsiooni ära unustanud. Kuid, siis meenutasin neid esimesi loenguid. See oli motiveeriv, isegi nendele mõtlemine oli motiveeriv.
  2. Ettevõtluse õppejõud minu kirjandi kohta (Peep Vain): “Minu vaieldamatuks lemmikuks on Minny töö.”
  3. Andres Arrak, õppeainetes “Majanduse alused” ja “Mikro-, makroökonoomika”. Sain mõlemas aines parima tulemuse ja sellega panin paika hinde-lati. “Mikro-, makroökonoomika” aines oli maksimum 50 punkti, ma sain 45 p. Seega tegin teistele karuteene, sest hinde lagi jäi üsna sinna 100% õigete vastuste juurde. Ka kirjutas majandusteadlane hr. Andres Arrak: “täis tunnustus”. See on minu jaoks tõesti väga suur tunnustus.
  4. Õppeaine “Turunduse alused” õppejõud ka ütles, et ma tõstsin lati väga kõrgele. Pidime, siis mingi ettekande tegema ja keegi ei tahtnud esimene olla. Ma olin kohe rõõmuga nõus esimene olema. Ja siis õppejõud ütles, et latt oli umbes vööni, aga mina oma suurepärase ettekandega tõstsin lati laeni… See oli ka üks helgem hetk mu koolielus.

Ühes teises aines oli ka vaja ettekanne teha ja seal pandi ka hindeid võrreldes teiste ettekannetega. Siis küsis ka õppejõud, kes tahab olla esimene. Keegi ei tahtnud, ma hakkansin juba kätt tõstma, kui tagapingist kostus, et nemad on… Siis kuulsin, kuidas üks sosistas: “Oleme esimesed, muidu paneb see tüdruk jälle lati nii kõrgele.” Ma tundsin, et olen suutnud panna kaastudengid pingutama. See on hea tunne. Kui kõik pingutavad ja on aktiivsed, siis kulub loengu aega vähem mõttestustele ja seega on rohkem kvaliteetset aega ning saab rohkem teadmisi, uusi seisukohti näha jne…

Rubriigid: Minny kaaluprojekt, Projekt: Kursusetöö 2012/13; Magistritöö 2014/15. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>