I want to live, not just be alive

http://public.fotki.com/kairikipper/elu-hiinas/

11. november

Rubriigid: Maailma avastamas — 12. nov 2012 @ 09:33

Hei hei, annan endast jälle märku, et olen endiselt elus ja terve..

…lihtsalt veidi väsinud, sest siiani pole veel novembris mitte ühtegi töölt vaba päeva olnud. Õnneks küll ainult  homme tööl ja siis alates teisipäevast on 3 vaba päeva. Siiski pmst pool kuud järjest töötada on päris palju.

Sain täna jälle ühe kirja Aieseci kaudu siia tulla plaanivalt tüdrukult, seekord siis Ukrainast. Jälle uuriti mult viisa tegemise kohta. Ja küsiti kuidas rahul olen jne. Natuke on raske neile soovitada ja kiita seda kõike, sest ise olen hiina aiesecis pettunud, samas aga ei ole ma siia tulekus pettunud. Vaevalt, et omal käel oleks õnnestunud nii ilus ja hea töökoht ja elamine leida. Samas jällegi kui eesmärgiks on hotelli juhtimist õppida seal, siis sellest on küll asi suht kaugel. Ametikoha nimetuseks on küll supervisor, aga samas tundub, et mult ei eeldata absoluutselt mitte midagi. Mulle pole põhimõtteliselt mitte ühtegi tööülesannet antud. Lihtsalt öeldigi, et buffee ajal käi ringi ja vaata, et kõik oleks korras ja aeg-ajalt antakse ka mingi väike konkreetne ülesanne midagi koristada või poleerida. Kui tulevad välismaa kliendid, siis on minu asi nendega tegeleda, aga neid käib üliharva. Niisiis käingi ma koguaeg niisama tühja ringi ja vaatan mida teised teevad ja teen järgi. Ehk siis omandangi ma kõike lihtsalt jälgides ja iseseisvalt teiste pealt õppides ja igasuguseid asju küsides. Võimalik, et kui oleksin ülikoolis hotellindust õppinud ja tahaksin ennast sellel alal täiendada, siis võib see töökoht pisut pettumuseks olla. Nad ei saa ju mind kuhugi paberimajanduse ega arvete ega telefonikõnede ligi lasta, kuna hiina keel pole piisavalt heal tasemel. Kuna minu eesmärgiks oligi aga oma hiina keelt lihtsalt arendada, siis on see töö väga sobiv mulle. Igapäevaselt suhtlengi ma teiste töötajatega ainult hiina keeles ja võibolla aasta pärast olen võimeline juba ka paberimajandusest üht-teist mõikama.

Hetkel mul küll pole veel selline tunne, et midagi väga uut keeleliselt juurde oleksin õppinud, pigem olen tänu keskkonnale lihtsalt oma olemasolevaid keelelisi teadmisi rohkem kasutama õppinud ja moodustan pisut sujuvamalt lauseid kui enne. Siiski ei saa ma veel väga väga paljust aru. Kui minuga lihtsalt keegi midagi oma tavalise kõnega räägib, siis ei saa ma väga suurest osast aru. Kui nad aga teadlikult aeglaselt ja lihtsate sõnadega räägivad, siis saab suheldud enam vähem. Kui nad aga omavahel räägivad, siis ei saa ma mitte midagi aru. Aga ejs see on osalt nende Chongqingi murraku tõttu ka.

Täna oli  aga üks pisike kriisiolukord, mis pani mind ennastki lausa üllatuma oma hiina keeles ja mõtlesin, et kõrvalt kuulavale välismaalasele võis jääda mulje, et mul on väga hea hiina keel. Nimelt oli siis nii, et üks välismaalane tellis toateeninduse, tahtis lihtsalt ühte pudelit toonikut. Esiteks olin ma juba asjalik kuna mind kutsuti appi tema telefonikõnele vastama. Teenindaja palus ka, et temaga kaasa tuleksin seda tema tuppa viima. Minu esimene toateenindus visiit. Ja muidugi ei saanud see ilma sekeldusteta mööduda. Nimelt siis peab klient allkirjastama arve. Kui ta nägi, et arvel seisab 26 yuani, siis oli ta imestunud, et miks hinnakirjas on 8 yuani. Ma siis seletasin teenindajale hiina keeles, et mis värk on, ja tema helistas omakorda siis alla managerile ja siis seletas mulle hiina keeles, mis talle räägiti. Ise mõtlesin samal ajal, et see meie hiina keelne seletamine võib välismaalasele jätta mulje, nagu mul okes täitsa ladus hiina keel ja ma tundsin ennast nii ägedalt :) Kuigi see olukord muidugi iseeneset äge ei olnud. Kui klient kuulis, et see 8 yuani on minibaari hin, siis  näitas ta mulle, et ta minibaaris pole mitte ühtegi asja, ja tahtis teada miks see nii on ja et miks tal pole võimalik osta toodet selle hinnaga, mis seal reklaamitud on. Ma lubasin selle kohta järgi uurida. Õnneks ta ei olnud väga kuri, tegelikult oli tal hea meel minuga rääkida ja kiitis, et see on hotellile suur pluss, et siin välismaalane töötab sest muidu polekski võimalik üldse välismaa kliendil sinna üksi ilma hiina saatjata tulla.

Igatahes läksin siis alla asja uurima. Selgus, et kõik ongi täiesti absurdselt ajuvaba. Minibaaris ongi lihtsalt odavam ja kuigi ta minibaar oli tühi ja ta sama joogi endale tuppa tellis, siis oligi sellel kolmekordne hind ja tema minibaar oli sellepärast tühi, et nad ei täidagi lihtsalt sellel korrusel minibaare, lihtsalt kuna inimesi ei käi nii palju, siis nad täidavad ainult kolmel esimesel korrusel. Ma üritasin neile selgeks teha, et see on hotelli probleem mitte kliendi. Kui tema toas on selline info, siis peab ta ka selle hinna eest selle toote saama. Aga mulle vastati, et nii ei saa ikka kuna see arve on juba välja lastud restoranist aga minibaari teema kuulub administratsiooni osakonna alla ja plaa plaa plaa . Mind ajas täitsa tigedaks, et kuidas nad saavad olla nii kitsalt olla oma reeglites kinni ja ei suuda üldse näha tervikpilti. Jah muidugi on sellega neil paberimajandusest natuke segadust, aga see on hotelli, mitte kliendi mure. Tegu ju nii väikse ja odava asjaga, et mina oleks üldse selle segaduse kompensatsisooniks talle tasuta selle ühe joogi andnud ja lasknud minibaari täis panna. Tegu siiski ju 5 tärni hotelliga, kus klient on kuningas. Muidu küll kummardavad iga nurga peal, aga selliste segaduste puhul ei suuda kompromisse teha.  Igatahes, sellega seoses siis esimest korda osalesin hiinlastele omasel omavahelisel vihase tooniga arutelul. Neil ongi kõik vestlused ja vaidlused sellised, et tundub, et ollakse hullult vihased üksteise peale, kuigi tegelikult lihtsalt arutavad elavalt asju. Ja seekord siis olin ma osa sellest ja ütlesin ka sõna sekka. Sulandun kultuuri sisse :D

Lõpetuseks mõned väiksed feilid poest hea-parema ostmisel.

Mul oli hull sokolaadi isu ja see kommipakk nägi üllatavalt isuäratav

välja. Kahjuks aga ei vastanud kommipaberi sees olev moodustis just väga pildid oleva sokolaadikommiga :(

 

 

 

Krõpsupakk oli paljulubav. Paki seest tulid aga välja veel kolm väikest pakikest, kus seest  olevad krõpsud meenutasid kartulikrõpse vaid välimuse poolest, maitse oli aga kartulist küll kaugel, pigem oli see kergelt magus papitükike.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siin siis küpsisekarp, mis jällegi nägi kena ja asjalik välja, ja tegelikult olid isegi küpsised täitsa okeid, arvestades siinseid maiustusi. Aga vot selline nägi paki sisemus välja. Nagu seal polnud isegi kuidagi võimalik see, et need seal pakis katki läinud on, need tükid ei klapinud sugugi, näis, et sinna oligi kohe algselt pandud küpsisepuru, koos mõne suurema tükiga.

 

Kommentaarid puuduvad »

Pole veel kommentaare.

Selle postituse kommentaaride RSS-voog. TrackBack URI

Lisa kommentaar

Rea- ja lõiguvahetused on automaatsed, e-postiaadresse ei näidata, HTML on lubatud: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>